Mobilitatea Erasmus+ 2024-2025

ERASMUS+KA121-SCH

2023-1-ro01-ka121-sch-000139021
2024-1-ro01-ka121-sch-000236239

Formare Erasmus+ – Córdoba, Spania

Prin Proiectul Erasmus+ acreditare, proiect derulat de Inspectoratul Școlar Județean Harghita, cod proiect acreditare 2022-1-RO01-KA120-SCH-000110897, respectiv cod de referință 2023-1-RO01-KA121-SCH-000139021 și  2024-1-RO01-KA121-SCH-000236239  Școala Gimnazială „Köllő Miklós" din Ciumani în calitate de membru al consorțiului în cadrul programului Erasmus+ am avut oportunitatea de a participa la un curs de formare internațional, organizat în orașul Córdoba, Spania. Școala noastră a fost reprezentată de doi profesori: Korpos Levente, directorul instituției noastre de învățământ și Török Szimonetta-Zsófia, profesor de matematică și coordonator de proiecte.

Tema principală a formării a fost educația digitală și utilizarea inteligenței artificiale (IA) în activitățile didactice zilnice. În timpul cursului am învățat să folosim o varietate de instrumente moderne și aplicații digitale, care contribuie la crearea unor lecții interactive, atractive și eficiente.

Printre aplicațiile și platformele pe care le-am studiat se numără:

  • Canva – pentru crearea de postere și materiale vizuale digitale,

  • Bamboozle – pentru realizarea de jocuri și quizuri interactive,

  • Quizizz – pentru evaluări ludice,

  • ClassDojo – pentru gestionarea clasei și motivarea elevilor,

  • Suno – aplicație bazată pe inteligență artificială pentru crearea de sunete și muzică,

  • Microsoft Teams și Zoom – platforme pentru desfășurarea lecțiilor online,

  • ChatGPT – instrument bazat pe inteligență artificială pentru generarea de texte și sprijinirea procesului de învățare.

Am dobândit aceste cunoștințe prin exemple practice și am discutat împreună despre modalitățile prin care aceste instrumente pot fi integrate în activitățile de predare. A fost deosebit de valoros să cunoaștem experiențele altor cadre didactice din diferite țări, deoarece astfel am putut vedea multiple perspective asupra modului în care tehnologia poate sprijini educația.

Considerăm că această formare ne-a îmbogățit atât profesional, cât și personal, oferindu-ne idei noi și motivație pentru a integra cunoștințele dobândite în școala noastră, în beneficiul elevilor noștri.


Formare Erasmus+ – ST.JULIAN'S, MALTA

În perioada 05.05.2025 -09.05.2025 am participat la mobilitatea - Outdoor education-involve students in outdoor learning experiences și domnul Korpos Levente la mobilitatea Make technology your friend

A fost o oportunitate valoroasă de crestere profesională și personală.

Cursurile au fost oferite de Edu2grow Association Portugal. În cadul acestor cursuri am învățat beneficiile pedagogice ale învățării în spații exterioare, și etapele organizării activităților de echipă.

Totodată am făcut cunoștinșă și cu idei creative ce pot fi aplicate în activitățile școlare viitoare.

Domnul Korpos Levente a participat la formarea axată pe utilizarea instrumentelor digitale la clasă unde a explorat:

Avantajele și dezavantajele tehnologiei în educație, aplicații moderne și eficiente pentru predare,

utilizarea responsabilă și eficientă a dispozitivelor digitale în mediul școlar.

Cursul a avut o durată de 5 zile. Fiecare zi a cursurilor a fost structurată tematic pentru a aborda aspecte specifice ale educației outdoor și respectiv utilizarea TIC și AI în educație.

La finalul cursului am obținut o certificare și am avut ocazia să ne împărtăsim impresiile despre curs , formatori și colegi.

Ne-am întors acasă mai motivați, mai dornici de a pune în practică cele învățate la aceste cursuri.

Dézsi Zoltán Școala Gimnazială ''Köllő Miklós'', Ciumani

Videoclip despre mobilități: https://youtu.be/WCSEn22KhsE


Programul Erasmus+ Job Shadowing la Mórahalom

În perioada 26–30 mai 2025 a avut loc vizita profesională organizată în cadrul programului Erasmus+, sub forma unui Job Shadowing, găzduită în localitatea Mórahalom, Ungaria. La acest program au participat trei cadre didactice din Transilvania, printre care s-a numărat și doamna Bege Eszter, profesoară de educație fizică, reprezentând școala noastră. Pe parcursul vizitei profesionale, participanții au avut ocazia să cunoască activitatea a trei instituții de învățământ locale: Școala Generală „Móra Ferenc”, Școala Catolică „Szent László” și Liceul Tehnologic „Tóth János”.
Scopul principal al programului Job Shadowing a fost ca profesorii participanți să obțină o imagine de ansamblu asupra activității zilnice din școlile gazdă, să observe metodele de predare și să facă schimb de experiență cu colegii maghiari. În timpul vizitei, profesorii au avut oportunitatea de a explora infrastructura școlilor, de a asista la diverse ore de curs și de a observa stilurile de predare aplicate. De asemenea, au fost prezentate sălile de clasă, sălile de sport, sălile polivalente și bazinele de înot, oferindu-le o imagine completă asupra posibilităților sportive și de recreere din aceste instituții. A fost o experiență deosebit de valoroasă faptul că profesorii au putut participa la ore care nu se regăsesc în programa școlară de la noi. Cele trei școli gazdă i-au primit pe participanți cu multă deschidere și ospitalitate. Programul profesional a fost completat de activități culturale variate, prin care participanții au avut ocazia să cunoască mai bine viața culturală a orașului Mórahalom, tradițiile, patrimoniul și istoria acestuia. În ansamblu, programul Job Shadowing a oferit o experiență profesională extrem de utilă, inspiratoare și bogată în învățăminte pentru toți participanții. Cele văzute și trăite au adus idei noi, perspective metod logice proaspete, contribuind astfel la îmbogățirea activității pedagogice și la consolidarea relațiilor internaționale.


 PROGRAMUL ERASMUS+, THESSALONIKI, GRECIA

Prin Proiectul Erasmus+ acreditare, proiect derulat de Inspectoratul Școlar Județean Harghita, cod proiect acreditare 2022-1-RO01-KA120-SCH-000110897, respectiv cod de referință 2024-1-RO01-KA121-SCH-000236239 Școala Gimnazială „Köllő Miklós" din Ciumani în calitate de membru al consorțiului în cadrul programului Erasmus+ am avut oportunitatea de a participa cu un cadru didactic la un curs internațional de formare, organizat în Salonic, Grecia prin doamna profesoară Bege Eszter, cadru didactic de educație fizică și sport.
Tema principală a cursului a fost „Non-formal for inclusion”, punând accent pe rolul educației non-formale în promovarea incluziunii. În cadrul formării, doamna profesoară a dobândit cunoștințe valoroase despre educația formală, informală și non-formală, înțelegând mai profund modul în care aceste forme de învățare se completează reciproc în procesul educațional.
De asemenea, a avut ocazia să descopere mai multe aplicații digitale și instrumente educaționale moderne, pe care le va putea integra în activitatea sa didactică viitoare. Aceste resurse contribuie la crearea unui mediu de învățare atractiv, motivant și incluziv, adaptat nevoilor diverse ale elevilor.
Participarea la acest curs a reprezentat o experiență profesională valoroasă, cu impact pe termen lung asupra activității didactice, aducând totodată un plus de valoare procesului educațional din cadrul școlii noastre.

 

collage 2

 

Köllő Miklós Általános Iskola 2011-2024 Gyergyócsomafalva
Szerkeszti a H A R D I N F O